Snorkelen, snorkelen en winkelen - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Snorkelen, snorkelen en winkelen - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Snorkelen, snorkelen en winkelen

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 Mei 2008 | Egypte, Caïro

Woensdag en donderdag, 21 en 22 mei 2008

Deze dagen hebben we heerlijk gesnorkeld. We ontdekken steeds meer vissen en koraal. Carla en ik zijn deze vakantie meer onder water dan boven water. Wat een pracht en praal. We raken er maar niet over uit gesproken. De jongens zijn wat minder enthousiast. Ze snorkelen wel maar niet zo vaak als de meiden. Daar komt bij dat Jon zijn snorkel af heeft gebeten. Het bitje in je mond daar zitten 2 haakjes aan waar je je kiezen achter kan zetten om dat ding vast te houden. Jon heeft daar zo hard op gebeten dat deze nu niet meer aanwezig zijn.

Vrijdag 23 mei 2008

Naast het snorkelen is winkelen ook een passie van Carla en Marianne. 's Avonds zijn we naar Naama Bay gegaan. Het winkelmekka van Sharm El Sheik. Wat een entourage daar. Echt helemaal toppie. Leuke straatjes waar je op elke hoek van de straat je in de kussen kan vlijen en waterpijp kan roken. Maar drie van ons zijn echt anti roken dus daaraan hebben wij niet mee gedaan. We werden keurig netjes met de shuttle bus van ons resort gebracht en gehaald. We wanen ons hier echt in luilekkerland. Zelfs op het strand wordt je drnakje gebracht. We eten hier ook overheerlijk. Vanalles is hier te krijgen. Dat wordt weer wennen aan de piepers met een balletje gehakt.

Zaterdag 24 mei 2008

Vandaag hebben we een minicruise gemaakt. We werden door een bus opgehaald en naar Ras Mohamed gebracht. Dit schijnt het mooiste onderwaterpark ter wereld te zijn. En daarvan is niets gelogen. Het was in een woord geweldig. We hebben drie keer een stop gemaakt om te snorkelen. Een stop was midden op zee, daar was een soort zandbank met spierwit zand. We zijn uit de boot gegaan en hebben daar heerlijk gezwommen. Een hele rare gewaarwording. Ook nu was Marianne bijna weduwe. We werden met een speedboot naar de bank gebracht en ook weer opgehaald. Chris zou dat stukkie wel zwemmen maar in plaats van naar de boot toe, zwom (of dreef) hij steeds verder van de boot af. Met een speedboot werd hij midden uit de zee geplukt. Achterlijke. Ook kregen we hier een overheerlijke lunch aangeboden. We zijn dankbaar dat de farao waarschijnlijk ook met vakantie is.

Zondag 25 mei 2008

Vandaag is het weer een rustdag. We hebben heerlijk gesnorkeld en iedere keer ontdekken we weer nieuwe vissen en koralen. In een woord geweldig. We merken dat het steeds warmer wordt hier en we moeten er niet aan denken dat we hier in juli of augustus zouden zijn. Het is hier dan waarschijnlijk niet uit te houden. Momenteel zitten we in de lobby te wachtn op de cameraman die gisteren tijdens onze cruise filmopnamen heeft gemaakt. Dat wordt lachen geblazen. We hebben allevier een duikerspak aan. Geen gezicht natuurlijk, maar ja je moet er wat voor over hebben.
Helaas heeft Jon een gapende wond aan zijn voorhoofd. Een perzikpit bedoeld voor die lange raakt Jon en voor de rest van zijn leven loopt Jon emt een litteken
van hiet tot Tokio. Arme stakker.

• 25 Mei 2008 - 20:44

Marrie:

Zo te lezen vermaken jullie je op, in of boven het water prima. Geniet er nog lekker van.

• 26 Mei 2008 - 07:49

Hetty De Vos:

Wat een ervaring he. Nu maar hopen dat al dat mooie koraal intact blijft. Geniet nog even van jullie laatste dagen.
    gr Hetty

• 26 Mei 2008 - 13:11

Marsha:

Hey,

zo te lezen gaat het prima daar. De kilo's zullen er wel aanvliegen met al dat lekkere eten. Nu begrijp ik waarom jullie dames zoveel in het water zijn ;-)

Hier gaat alles zn gangetje.

Geniet maar van de laatste dagen en tot woensdag.

Kus

• 29 Mei 2008 - 06:23

Lex En Loes:

Wat onwijs leuk om weer te lezen wat jullie weer allemaal gedaan en gezien hebben.

Welkom Thuis en tot binnenkort!